FAQ | OFTE STILTE SPØRSMÅL

Her har vi samlet de mest stilte spørsmålene, finner du ikke svar her ta kontakt med oss. Kontakt oss via chat eller send en e-post til nettbutikk@capone.no

Hvor lang er bytteretten på gaver kjøpt på nett?

Dersom produktet ikke tilfredsstiller dine forventninger har du normalt sett 14 dagers angrerett. Vi har utvidet bytterett på gaver til 30 dager, dette vil stå på byttelapp som kommer med gaven om du spesifiserer dette ved bestilling. Les mer om bytte av gave her.

 

Jeg ønsker å avbestille min ordre, hva gjør jeg?

Ta kontakt via chat eller send en e-post til nettbutikk@capone.no , oppgi alltid ditt ordrenummer som du har mottatt pr mail.

 

Hvordan levers pakken min?

Du kan velge mellom tre alternativer når du handler hos oss.

  1. Pakke til hentested som blir sendt via Posten/Bring som sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/eller mail når sendingen er ankommet postkontoret/post i butikk.
  2. Pakke i postkasse - har får du pakken levert direkte i postkassen og varsling når den er levert. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar du SMS og/eller mail om at pakken kan hentes på nærmeste postkontor/post i butikk. Pakke i postkasse er kun mulig til folkeregistrert adresse. Merk postkassen din tydelig med navn og adresse.
  3. Hent i butikk - Du kan også velge å hente din ordre gratis i butikk. Valg av hent i butikk er kun mulig dersom alle varene i din ordre er fra samme butikk. Pakken kan hentes når du har mottatt en bekreftelse på at pakken er klar, normalt innen 24timer. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.

 

Hvordan kan jeg være sikker på at jeg velger riktig størrelse på klær og sko? 
Ved å lage deg en Zizr-ID kan du bli anbefalt riktig størrelse på sko og klær. På den måten kan du unngå å returnere varer som ikke passer. Les mer her, eller opprett en Zizr-ID her. 

 

Hvor lang tid tar det før jeg får pakken min?

Leveringen tar normalt mellom 2-5 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Har du ikke mottatt pakken etter 12 dager ta kontakt med oss, slik vi kan få sporet den opp. Etter 1 måned anses varen som levert.

 

Hvorfor mottar jeg flere sporingsnummer/pakker av dere? 

Vi sender alle våre varer fra våre fysiske butikker, da kan det skje at produktene på din ordre kun er tilgjengelig på ulike lokasjoner og derfor sendes i ulike pakker med egne sporingsnummer. Se alle våre butikker her.

 

Fraktkostnader:

Vi har fri frakt på alle ordre over 1900kr, ordre under dette har fast fraktpris på 79kr. Det er alltid gratis å hente i butikk.

 

Hva skjer hvis jeg IKKE henter pakken på postkontoret?

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse, hva gjør jeg?

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp, og vi ber deg ta kontakt med oss her. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

Spørsmål om retur, bytting og reklamasjoner, les mer her.

 

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 7 dager for oss å motta og behandle en retur.

 

Når og hvor mottar jeg min faktura? 

Du mottar faktura direkte fra Klarna, ta kontakt med dem hvis du ikke har mottatt faktura pr e-post eller har andre spørsmål rundt din faktura. Les gjerne avsnittet «Når får jeg tilbakebetalingen min» før du tar kontakt med Klarna.

 

Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 3-10 virkedager.

 

Kortbetaling:

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Clearhouse/AnyDay, og du kan forvente at det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

 

Vipps:

Har du betalt med vipps vil pengene refunderes til det bankkortet eller den bankkontoen som er tilknyttet kjøpet du gjorde med Vipps. Det kan ta opptil 10 virkedager før pengene er synlige på konto. Men det vil vise i historikk i Vipps-appen tidligere enn det.

 Slik finner du historikk for betalinger:

  1. Velg betalinger og historikk
  2. Velg betalingen du vil se – kjøp fra capone.no vil komme fra avsender «Stacap AS»

 

Faktura/Klarna:

Refusjonen din vil bli behandlet innen 5–7 virkedager. Når vi har registrert returen din eller kanselleringen, vil du motta refusjonen i henhold til vår policy for refusjoner.

Logg inn på klarna for å se statusen for din siste retur eller kansellering.

Kjekt å vite: Refusjoner behandles på forskjellige måter, avhengig av hvor mye du har betalt, hvilken betalingsmetode du har valgt og om ordren din er en full eller delvis refusjon.

 

Betal senere

  • Full refusjon Når full refusjoner er registrert for din ordre, vil eventuelle utestående betalinger bli kansellert og det allerede betalte beløpet vil bli refundert til den originale betalingsmetoden.
  • Delvis refusjon Dersom den delvise refusjonen er større enn den gjenværende balansen for ordren, vil det refunderte beløpet bli kreditert til den originale betalingsmetoden.
    Dersom den delvise refusjonen er mindre enn den utestående balansen på fakturaen din, vil beløpet bli trukket fra den utestående balansen og du vil motta en oppdatert faktura i klarna appen.

 

Finansiering
Dersom det totale beløpet du er skyldig er større enn refusjonen, vil refusjonen bli trukket fra den totale balansen på finansieringskontoen din.
Dersom det totale beløpet du er skyldig er mindre enn refusjonen, vil refusjonen bli tilgjengelig som en positiv saldo på Klarna-kontoen din, slik at du kan kjøpe på nytt ved å bruke kontoen din i alle deltakende onine-forretninger. Kontakt kundeservice hos Klarna for å fylle ut et skjem om du i stedet ønsker å få refusjonen kreditert til bankkontoen din.

 

Refusjonsskjema
Dersom du har blitt sendt et Klarna-refusjonsskjema for utfylling, vil midlene bli betalt til den bankkontoen du ønsker innen 12 dager etter at det utfylte skjemaet er mottatt.

 

Hvorfor trenger Klarna informasjon om bankkontoen min?
Bankinformasjonen din kreves for å behandle refusjon tilbake til bankkontoen din. Klarna garanterer at informasjonen bare vil bli brukt for å fullføre refusjonen din og ikke vil bli lagret.

 

Venter du fortsatt på refusjonen din?
Avhengig av hvilken finansinstitusjon du bruker, kan det ta opptil 14 dager før refusjonen vises i bankkontoen din. For å sjekke status på refusjonen, sjekk først din klarna konto for å være sikker på at vi har oppdatert betalingsplane i henhold til dette, og sjekk så refusjonen mot din opprinnelige betalingsmetode.

Dersom du ikke har mottatt refusjon etter 14 dager, eller om din originale betalingsmetode er tilknyttet en bankkonto eller et kredittkort som ikke lenger eksisterer, kontakt klarna sin kundeservice. Dersom betalingsplanen din fremdeles ikke har blitt justert, kontakt oss direkte for å bekrefte returen din eller kanselleringen av ordren.

 

Jeg har mottatt et gavekort, kan jeg bruke dette på nettbutikken?

Les mer om våre retningslinjer rundt gavekort her.  

 

Kontakt oss:

Finner du ikke svar på det du lurer på, er du velkommen til å kontakte oss. Vær vennlig å oppgi ordrenummeret ditt om henvendelsen gjelder bestilling som du har gjort i nettbutikken. Kontakt oss via chat, her eller send en e-post til nettbutikk@capone.no